پیامک انبوه

تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

آیا تا به حال فکر کرده اید که با استفاده از از همین امکانات تبلیغات ایمیلی محصول یا خدمات خود را در کوتاهترین زمان به اطلاع عده زیادی از ایرانیان برسانید؟تبلیغات ایمیلی در مقایسه با سایر تبلیغات دارای محاسن زیادی است.فرض کنید یخواهید ده هزار تراکت(برگه های کاغذی تبلیغاتی) را در سطح شهر پخش کنید.هزینه چاپ هر تراکت و پخش آن را در نظر بگیرید.اما راه دیگر راه بیسار ارزانتر و کاراتر استفاده از ایمیل افراد است.برای ارسال آگهی به ده هزار نفر تنها مبلغ ده هزار تومان را میپردازید؛یعنی هر ایمیل یک تومان!

 

آیا تاکنون پیش آمده است که بخواهید آگهی تبلیغاتی خود را به اطلاع تعداد بالایی از مردم برسانید تا از محصوصل یا خدمات شما مطلع شوند؟

 

احتمالا اولین راهی که سالهای پیش به ذهن خطور می کرد، استفاده از تراکت های تبلیغاتی و چاپ آگهی و چسباندن آن در نقاط مختلف شهر بود.

 

 

بیایید این راه تبلیغاتی را برای تعداد ده هزار آگهی بررسی کنیم:

 

هزینه چاپ هر برگ A4 حداقل برابر صد تومان است. بنابراین هزینه چاپ ده هزار آگهی برابر یک میلیون تومان خواهد بود. برای چسباندن هز هزار آگهی نیز حداقل ۷۰ هزار تومان دستمزد گرفته می شود. بنابراین برای چسباندن ده هزار آگهی مبلغ هفتصد هزار تومان برای دستمزد بایستی پرداخته شود.دقت کنید که هزینه ها را حداقل در نظر گرفته ایم و تعرفه های کنونی بیش از این مقادیر است. پس برای این سناریو حداقل یک میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه کرده ایم. سناریوی فوق معایبی نیز دارد. برای مثال معمولا تعداد بسیار بالایی از اگهی ها در همان روز اول توسط رفتگران از دیوار کنده می شود.( به گواه خود متصدیان این حوزه بیش از ۵۰ درصد در همان ساعات ابتدایی چسباندن) همچنین پیدا کردن کسی که همه آگهی ها را واقعا بچسباند گاهی بسیار دشوار است و نیاز به نظارت دارد.

 

 

حالا ببینیم با همین هزینه و از روش تبلیغات پیامکی آگهی خود را به چه تعدادی از مردم می توانیم برسانیم. هزینه هر پیامک انبوه تبلیغاتی را ۱۳ تومان در نظر می گیریم. با مبلغ یک میلیون وهفتصد هزار تومان می توان به صد و سی هزار و هفتصد و هفتاد نفر آگهی خود را ارسال کنید! در حالیکه در روش اول حداکثر شاید همان ده هزار نفر آگهی را مشاهده می کردند.

یعنی با همان هزینه قبلی آگهی شما، ۱۳ برابر بیشتر امکان دیده شدن دارد!

 

مثال بالا یک نمونه عینی از مزیت تبلیغات پیامکی بود.همچنین در روش تبلیغات پیامکی می توانید به یک شهر یا محله خاص و یا یک جنسیت خاص و یا بانک شغلی مشاغل مختلف ارسال داشته باشید و آگهی خود را فقط به جامعه هدف خود ارسال کنید.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت